fredag 14. oktober 2011

Hotellkluss og helgetur!

Vi hadde bestillt hotell selv hjemmenifra, noe vi IKKE anbefaler. Vi hadde ikke helt fått med oss at Mohan kunne ordne med hotell for oss, så David hadde fått ordnet et rimelig hotell. Berjaya hotell skulle egentlig være vårt hjem i en måned fremover, men det ble bare to dager.. Det viste seg at Mohan pleier å ornde med hotell til gunstige priser, og med den muligheten at man kan sjekke ut de helgene man er på tur og dermed slippe å betale for to hotell. Så da fredagen kom, sjekkket vi ut av Berjaya, leverte bagasjen på Mount Lavinia for oppbevaring frem til søndag. Denne dagen skulle vi på tur! Først et stopp på barnehjemmet, så videre mot Dambulla.Vi var denne helgen på tefabrikk, i diverse templer, treskjærerfabrikk, batikkfabrikk, urtehage, botanisk hage og på et Sri Lankisk show. Hotellet i Dambulla, Thilanka var fantastisk flott:) Jeg fikk en laange spabehandling og de serverte deilig mat! Desverre blei David litt dårlig i magen på lørdag, og jeg dro alene på show i Kandy. Hotellet her var ikke like bra, og vi var så uhedige å få rom rett under kjøkkenet. Og jeg kan med sikkerhet si at kjøkkenpersonalet var meget slepphendte..
Søndag var han litt bedre, og ferden fortsatte med bl.a. elefantridning. Dette er noe jeg virkelig kunne spart meg for. Spennede å se en elefant, ta på den og kanskje til og med sitte på en. Men jeg syns det var så trist.. Stedet, settingen og hele greia.. Ville mye heller vært på elefantbarnhjemmet. Der går elefantene fri og bader i elven.
Søndag kveld var vi tilbake i Colombo, og sjekket inn på hotell nr fire: Mount Lavinia hotell:) Flott hotell med super service, hyggelige mennesker og god mat:) Det var helt supert at Mohan fikk flyttet oss fra Berjaya. Det som var gjorde at vi byttet, var toget som suste forbi MANGE ganger om dagen ca 20 meter fra balkongen vår og små maur som krøyp rundt på sengegavelen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar